A napokban fejezik be a Balatoni Bringakör fejlesztésének első ütemét, és még idén belekezdenek a Budapest-Balaton kerékpárút kiépítésébe, de más bringás fejlesztések is zajlanak itthon.
A magyar lakosság körében a kerékpárt fő közlekedési eszközként használók aránya 22 százalék, és ha minden jól megy, 2030-ra 15 ezer kilométer épített, illetve kijelölt kerékpárutunk lesz - adta hírül az MTI.
A Balatoni Bringakör 42 kilométerén megerősítették és javították a burkolatot, valamint tájékoztató táblákat is kihelyeztek. A felújítás augusztus második felében folytatódik, amikor önálló szakaszok épülnek jellemzően 3 méter szélességben. A tervek szerint a teljes felújítás 2021 tavaszáig fejeződik be.
A szolgáltatásokat is bővítik a Balaton környékén, például kijelölnek 800 kilométer túraútvonalat a térségben, és 2020 őszére létrehoznak három nagyobb kerékpáros szolgáltató központot Balatonfüreden, Keszthelyen és Balatonföldváron. Hasonló szolgáltatásfejlesztés lesz a Sopron-Fertő és a Felső-Tisza környékén. Tervezik a balatoni közbringarendszer kiépítését is.
Az idén kezdik meg a Budapesttől a Balatonig vezető kerékpárút kivitelezését: a 110 kilométeres útvonal nagy részén 3 méter szélességű, önálló kerékpárutat építenek, a többi szakaszt pedig alacsony forgalmú és mezőgazdasági utakon jelölik ki.
Tiszafüred és Poroszló között is építenek kerékpárutat, illetve a Tisza-tó körül, ami 2020 tavaszára fejeződik be. Épül a Tokaj és Rakamaz között a még hiányzó kerékpárúti szakasz, a Pomáz és Szentendre közti kerékpárút és a Hatvan-Apc kerékpárút.
Kapcsolódó cikkeink:
A világ leghangulatosabb bringaversenye testközelből
Két keréken a Keszthelyi-hegység peremén
Szarvassal ütközött a bringás - videó
Így tekerhetsz az erdőben legálisan