Megújulnak a Börzsöny kisvasútjai

A tervek között szerepel a miskolci Lillafüredi Állami Erdei Vasút, a gyöngyösi Mátravasút, a Királyréti Erdei Vasút, a Kemencei Erdei Múzeumvasút és a debreceni Zsuzsi Erdei Vasút fejlesztése.

Szerző:
Greenfo
Fotó:
Gulyás Attila
2017. április 3.

A tervek között szerepel a miskolci Lillafüredi Állami Erdei Vasút, a gyöngyösi Mátravasút, a Királyréti Erdei Vasút, a Kemencei Erdei Múzeumvasút és a debreceni Zsuzsi Erdei Vasút fejlesztése.

A gyöngyösi Mátravasút

 

A kormány tízmilliárdos keretből tervezi felújítani a magyarországi kisvasúthálózat legforgalmasabb vonalait. Elsősorban a Börzsöny északi részén elhelyezkedő Kemencei Erdei Múzeumvasutat szeretnék meghosszabbítani, melyet a Kisvasutak Baráti Köre Egyesület tagjai tartanak fönt. Ők állították helyre önkéntes alapon 2000-ben, miután az árvizek súlyosan megrongálták.

 

A Kemencei Erdei Múzeumvasút


A Lillafüredi Állami Erdei Vasút vonalain naponta közlekednek a szerelvények, hétvégeken és ünnepnapokon sűrűbb a menetrend. Népszerűsége miatt fontos a megújulása, akárcsak a királyréti kirándulóvasúté, amely eredetileg (1893-tól) Kismaros-Szokolya-Huta (ma Királyrét)-Adolfkút között közlekedett, és melyet később további vasúti mellékvonalakkal egészítettek ki.

 

A Királyréti Erdei Vasút


A 2012 szeptembere óta Szalajkaházig haladó Mátravasút szintén fejlesztésre szorul, csakúgy, mint Magyarország legrégebb óta működő, Debrecenből induló kisvasútja, a Zsuzsi Erdei Vasút.


A rendszerváltás óta települések és civil szervezetek tartják fönt a kisvasutakat, anyagi nehézségek közepette. A központi fejlesztéssel nagyobb esélyük lehet a fennmaradásra, ha sikerül az idegenforgalmi attrakciók közé bekerülniük

 

Kapcsolódó cikkeink:

Előrehozott szezonkezdet az erdei vasutakon

Idén is vár a Kárpátok elvarázsolt kisvasútja

Zakatolás a Bükk országútján

 

Cikkajánló