A tervek között szerepel a miskolci Lillafüredi Állami Erdei Vasút, a gyöngyösi Mátravasút, a Királyréti Erdei Vasút, a Kemencei Erdei Múzeumvasút és a debreceni Zsuzsi Erdei Vasút fejlesztése.
A gyöngyösi Mátravasút
A kormány tízmilliárdos keretből tervezi felújítani a magyarországi kisvasúthálózat legforgalmasabb vonalait. Elsősorban a Börzsöny északi részén elhelyezkedő Kemencei Erdei Múzeumvasutat szeretnék meghosszabbítani, melyet a Kisvasutak Baráti Köre Egyesület tagjai tartanak fönt. Ők állították helyre önkéntes alapon 2000-ben, miután az árvizek súlyosan megrongálták.
A Kemencei Erdei Múzeumvasút
A Lillafüredi Állami Erdei Vasút vonalain naponta közlekednek a szerelvények, hétvégeken és ünnepnapokon sűrűbb a menetrend. Népszerűsége miatt fontos a megújulása, akárcsak a királyréti kirándulóvasúté, amely eredetileg (1893-tól) Kismaros-Szokolya-Huta (ma Királyrét)-Adolfkút között közlekedett, és melyet később további vasúti mellékvonalakkal egészítettek ki.
A Királyréti Erdei Vasút
A 2012 szeptembere óta Szalajkaházig haladó Mátravasút szintén fejlesztésre szorul, csakúgy, mint Magyarország legrégebb óta működő, Debrecenből induló kisvasútja, a Zsuzsi Erdei Vasút.
A rendszerváltás óta települések és civil szervezetek tartják fönt a kisvasutakat, anyagi nehézségek közepette. A központi fejlesztéssel nagyobb esélyük lehet a fennmaradásra, ha sikerül az idegenforgalmi attrakciók közé bekerülniük
Kapcsolódó cikkeink:
Előrehozott szezonkezdet az erdei vasutakon
Idén is vár a Kárpátok elvarázsolt kisvasútja