Október közepétől néhány hétig nem, vagy csak rövidítve közlekedik a budai hegyvidék két népszerű vasútja. A 21-es buszok részben segítenek.
A budapesti 60-as villamos, azaz a fogaskerekű közlekedése október 15-től egészen november végéig szünetel.
Az 1874-re megépült vasútvonal eddig összesen két átfogó felújítást és járműcserét élt meg, a másodikat 45 évvel ezelőtt. Az öregedő vonalon pedig lassan, de biztosan nő az igény a karbantartásra, és mivel még nincs kézzelfogható közelségben a következő nagy megújulás, az üzemeltető BKV Zrt. hozzálátott a meglévő pálya alapos felújításához. A munkák jelenleg a vonal középső szakaszán zajlanak, de a közlekedés a teljes vonalon szünetel, várhatóan november végéig.
A BKK tájékoztatása szerint az utasok a Svábhegy és a Széchenyi-hegy, Gyermekvasút megállóhelyek között a 60-as pótlóbusszal, onnan a Széll Kálmán térig a 21 és 21A busszal utazhatnak. Az autóbuszokon kerékpárok nem szállíthatók.
Szépjuhászné, az ideiglenes alsó végállomás
Október 16-tól 31-ig pályakarbantartás miatt a Gyermekvasút vonatai is rövidebb útvonalon, csak Szépjuhászné és Széchenyihegy állomás között közlekednek.
Ebben az időszakban ideiglenes menetrendet vezetnek be a budapesti kisvasúton. Október 16-tól 28-ig munkanapokon óránként, hétvégén 30-40 percenként, de a megszokottól eltérő időpontokban indulnak a járatok. Október 29-én, 30-án és 31-én az őszi tanítási szünetre tekintettel a munkanapokon a megszokottnál sűrűbben, kb. 45 percenként közlekednek a vonatok.
A munkálatok idején a vonal alsó végállomása Szépjuhászné állomás lesz, mely a Széll Kálmán térről a 22-es, 22A és 222-es busszal érhető el. A fogaskerekű felújítása miatt a Gyermekvasút felső szakasza (Széchenyihegy térsége) átszállás nélkül a Széll Kálmán tér és a Déli pályaudvar felől a 21-es és 21A busszal közelíthető meg. Ahhoz, hogy a leggyorsabban visszajussunk a városba, a vasút azt ajánlja utasainak, hogy már a Gyermekvasút Normafa megállóhelyén szálljanak át a Széll Kálmán tér felé közlekedő 21-es vagy 21A járatra.
A felújítás alatt álló nosztalgia motorvonat a pályamunkák helyszínén - ez a kép talán még idén megismételhető lesz
A felújítás nem csak a pályát érinti, a vasút műhelyében a személykocsik egy része mellett a Lillafüredi nosztalgia motorkocsi is megújul. A már 90 éves járművet a budapesti Ganz-Mávag fejlesztette ki és gyártotta, és később egy egész típuscsalád alapját képezte, amelyek főleg Jugoszlávia egykori kiterjedt hegyivasút-hálózatán öregbítették a hazai járműgyártás hírnevét. A motorkocsi ismételt forgalomba állításának idejét még nem tudjuk, azonban a vasút őszre újjászületett gőzmozdonya már ma is menetkészen várja, hogy a megújult pályán ismét szolgálatba álljon - erről természetesen magazinunk is beszámol majd.
Kapcsolódó cikkeink:
Újra zakatol a Budai hegyek gőzmozdonya
Boldog születésnapot kedves Fogas
Pöfögő időkapszula - gyermekvasúttal a Budai-hegyekben