Március 26-án vette kezdetét hivatalosan a 170. hajózási szezon, amelyet a megújított Siófok katamarán vízre bocsátásával ünnepelt a Balatoni Hajózási Zrt.
Felismerve, hogy az 1970-es évek végén forgalomba állított katamaránok konstrukciója mára elavult, a Balatoni Hajózási Zrt. úgy határozott, hogy felújítja az erősen leromlott műszaki állapotú hajót. Elvárás volt a többféle funkcionalitás, a komfortos utasszállítás, a rendezvényekre való alkalmasság, és a zenés szórakoztatás.
Ilyen volt, ilyen lett
A teljesen új koncepció a hajó körbejárhatóságát, a zárt terek átjárhatóságát és több irányból való megközelíthetőségét hangsúlyozza. Az áramvonalas külső felületek, a legömbölyített, íves vonalak és a kerékpártárolási lehetőség újszerű térkialakítási egységet képez. A hajózás élményét a mozgássérültek számára is teljessé kívánták tenni, ezért beépítettek egy mozgássérültliftet az egyik hátsó lépcső korlátjára szerelve. Ennek segítségével a kerekesszékhez kötött utasok is meg tudják közelíteni a felső fedélzetet.
A Siófok katamarán belső tere, talpunk alatt a Balaton
A Balaton első, teljesen akadálymentesített hajóját a Balatonfüredig tartó első útján a Mozgáskorlátozottak Somogy Megyei Egyesületének tagjai is kipróbálhatták. Az új vizesblokkban helyet kapott egy mozgássérültek számára kialakított vécé is, amelyben a kisgyermekes szülők számára pelenkázó is beépítésre került. A hajó felső szintjén egy prémiumkategóriás kávézót alakítottak ki.
Teljes hossz: 29,75 m
Teljes szélesség: 10,3 m
Fixpont-magasság üresen: 8 m
Merülés legnagyobb terhelésnél: 1,64 m
Főmotorok teljesítménye: 2*200 LE
57 tonna acélszerkezet került kibontásra a hajóból
50 tonna acélszerkezet került beépítésre
~8 kilométer hegesztési varrat
1,5 tonna speciális alapozó- és fedőfesték
64 m2 üvegfelület
2 db járható páncélüveg (háromrétegű, 30 mm vastagságú)
~1600 méter különböző anyagú és átmérőjű csőhálózat
5 km kábel, 110 m vezérelt, változtatható színű LED-szalag
Kapcsolódó cikk:
Indul a balatoni hajózási szezon