Egy internetes felmérés szerint a magyar gyermekes családok többsége belföldön tervezi a nyaralását, s leginkább a gyermekbarát hotelek szolgáltatásait vennék igénybe - derül ki a csaladiudules.hu portál összesítéséből.
Az online kitöltött csaknem 1400 kérdőív adatainak összefoglalásából kitűnik: a válaszadók harmada egy alkalommal tervez családi üdülést, de 24 százalékuk egy rövidebb tavaszi pihenést is beiktat a nyári hosszabb nyaralás mellett. Többségben vannak (csaknem 56 százalék) azok, akik szállodákat keresnek, csaknem 32 százalékuk apartmant bérelne családjának.
A felmérésben résztvevő magyar családok több mint 69 százaléka azt tervezi, hogy belföldön tölti családi üdülését, közel 27 százalékuk pedig a hazai pihenés mellett külföldi nyaralásra is készül. A megkérdezettek több mint 41 százaléka 4 és 9 év közötti gyermekkel utazik, ezért a gyermekbarát hotelek szolgáltatásait keresik, de a 20 százalékot is meghaladja azoknak az aránya, akik 10-16 éves, vagy akár 16 évesnél idősebb fiúk és lányuk igényeit is figyelembe veszik.


A családok nagyobb része, több mint 40 százaléka a megkérdezettek közül két gyermekkel indul útnak, több mint 30 százalékuk egygyermekes, 15 százaléknál több pedig háromgyermekes. A válaszadók közül minden másodiknak arra is van igénye, hogy ne csak a gyerekük számára, hanem a családoknak közösen is legyenek animációs programok a kínálatban.


Az összegzésből az is kiderül, hogy a családdal nyaralni indulók 70 százaléka először a régiót és a várost választja ki, csak ezt követően keres szálláshelyet. A középkategóriás árakat és ezzel a plusz szolgáltatásokat a leendő vendégek 52 százaléka szívesen kifizeti, 47 százalékuk azonban inkább az akciós árakat keresi - olvasható ki a csaladiudules.hu felmérésének összegzéséből.