A Budai-hegység számtalan látnivalójának egyike nem más, mint a köztük vezető út: a Gyermekvasút az évtizedek alatt a környék állandó attrakciójává vált, amelyen látszólag nem fog az idő. A színfalak mögött eközben a 40-70 éves járművek gondozásán kívül is egyre jelentősebb múzeumi értékmentő munka folyik.
A főváros zöld sarkában, a Hűvös-völgy és a Széchényi-hegy között 12 kilométer hosszan kanyarog az ország egyik legkülönlegesebb vasútvonala. Keskeny nyomtáv, széles járművek, összetett biztosítóberendezések 10-14 éves kezelőkkel, no és a legmeredekebb hegyoldalakban kapaszkodó útvonal, amelynek kijelölésekor az egyik fő szempont csak annyi volt, hogy minél látványosabb legyen. 1949-es megnyitása óta a vasúton gyerekek látnak el minden olyan feladatot, amelyekhez nem szükséges hatósági vizsgával rendelkező, felnőtt kísérő - persze a fiatalok is alapos, több hónapos képzésben részesülnek, mire először önálló feladatot kapnak.
A hűvösvölgyi fűtőházban az egy négyzetméterre jutó gépcsodák száma igen magas
Ami az első években a legtöbb utas számára kívülről csodált kuriózum volt, az az évtizedek alatt egy nagy családdá változott, ahol ma már sokszor nyugdíjas, egykori vasutasok mutatják be az unokáiknak, hogyan is épül fel egy vágányút, illetve mikor fütyül hármat a mozdony. Épp úgy, ahogy az ő idejükben is volt. A világ erdőn kívüli része persze az évtizedek alatt hatalmasat változott, új idők jöttek-mentek, de a Gyermekvasút, rajta az építése idején elérhető legmodernebb járművekkel és berendezésekkel, szinte eredeti állapotban érte meg a 21. század elejét.
A vasút jelenlegi mindennapjairól a Turista Magazin februári számában olvashatsz. Cikkünkben bepillantunk a fűtőház titkai közé, és megtudhatjuk, milyen újdonságok várhatók a közeljövőben.
FEBRUÁRI SZÁMUNKAT ITT TUDOD ONLINE MEGRENDELNI, DE KEDVEZMÉNYES ELŐFIZETÉSRE IS VAN LEHETŐSÉGED.