A Városliget szélén áll egy kis híd, aminek látszólag semmi szerepe nincs, nem vezet sehová, és nem köt össze semmit. Mármint térben. Időben nagyon is, hisz a hídon át egészen a 19. század végéig elsétálhatunk.
A Wünsch híd a Szépművészeti Múzeum és a Városligeti-tó között található, és rózsaszín-fehér színeivel meglepő színfoltnak számít. Mintha egy romantikus átjáró lenne egy láthatatlan folyó felett, ami akárki előtt nem jelenik meg. Ha viszont a realitások talaján maradva próbáljuk értelmezni a látványt, akkor első és második pillantásra sem érti az ember, miért is áll itt ez a híd. Hisz azt a pár métert, amit áthidal, a földön is megtehetjük, és még csak lépcsőt sem kell mászni érte.
A Wünsch híd napjainkban. A talajszint a híd alatt ma lényegesen magasabban van, mint régen volt.
Ha azonban visszautazunk az időben, mondjuk 1896-ba, akkor egy csapásra világossá válik minden.
1896-ban kezdte meg működését a Milleniumi Földalatti Vasút, a kisföldalatti, ami ekkor még rövidebb vonalon közlekedett, mint ma. A végállomása eredetileg a Széchenyi-fürdőnél volt, és a vonal a Szépművészeti Múzeum után egy nagy kanyarral megkerülte a Városligeti-tavat. Az Állatkert állomásánál a le- és felszállók nem keresztezhették a kerítésekkel elzárt pályát, a gyalogosforgalom a kis hídon keresztül zajlott. Volt egy másik felüljáró is a Hősök terénél, de az ma már nincs meg.
1972. - Millenniumi Földalatti Vasút mára megszűnt felszíni szakasza az Állatkerti körútnál, felette a vasbeton gyalogoshíd.
A Wünsch híd azért is érdekes, mert ez volt az ország egyik első vasbeton hídja. A legelső 1889-ben épült fel Solton. A budapesti híd 1896-ban készült el Brüggerman György tervei alapján, és Wünsch Róbert szabadalmaztatott eljárása szerint. Ez a híd egy merevbetétes vasbeton híd, amelybe a ma alkalmazott vashálós techonlógia helyett merev betonelemeket használtak. Ezt a módszert ma már nem alkalmazzák.
A kisföldalatti vonala eredetileg 3700 méter hosszú volt, 9 föld alatti és 2 felszíni megállóval.
1912 - A Millenniumi Földalatti Vasút a Hősök terénél, háttérben a Millenniumi emlékmű. Akkoriban, egészen 1973-ig baloldali közlekedés volt érvényben a kisföldalattin.
1973-ban aztán a pályát meghosszabbították a Mexikói útig, ezután a kis híd alatt már nem közlekedtek szerelvények, így az építmény funkció nélkül maradt. Szerencsére műemlékké nyilvánították, így meghagyták, az állapota azonban fokozatosan romlott. 2006-ban újították fel teljesen, akkor kapta a jelenleg is látható színeit, korábban állítólag sárgás színű volt. Egy városligeti séta során érdemes megnézni.