Átadták a Magyar Turizmus Minőségi díjakat

2014-ben 31 szolgáltató - 21 szálláshely és 10 vendéglátóhely érdemelte ki a Magyar Turizmus Minőségi díjat, amelyet ünnepélyes keretek között kedden vehettek át a nyertesek.

 

Szerző:
Lénárt Emese
Fotó:
Magyar Turizmus Zrt.
2015. január 28.

2014-ben 31 szolgáltató - 21 szálláshely és 10 vendéglátóhely érdemelte ki a Magyar Turizmus Minőségi díjat, amelyet ünnepélyes keretek között kedden vehettek át a nyertesek.

 

Az átadón Glattfelder Béla gazdaságszabályozásért felelős államtitkár kiemelte: erősíteni kell a magyar turizmusban a minőségre törekvést az ágazat rekordteljesítményének fenntartásához, mert a nemzetközi verseny is egyre nagyobb kihívások elé állítja a szolgáltatókat. Épp ezért nagy szükség van a minőség fenntartására, megújítására, amelynek egyik módja a Magyar Turizmus Minőségi díj.

 

A pályázatot évente egyszer hirdeti meg a Magyar Turizmus Zrt. A jelentkezők önkéntesen, pályázati díj befizetésével vesznek részt a megmérettetésen. Egy pályázatot kell benyújtaniuk, amelynek alapdokumentuma egy több száz kérdést tartalmazó önértékelő lista. A szakemberek inkognitóban kezdik meg a jelentkezők helyszíni vizsgálatát, majd kilétük felfedése után megkezdik a vendégek számára láthatatlan területek áttekintését. Az értékelés és a döntéshozatal - amelyet egy szakmai grémium végez - a látogatások tapasztalatai alapján a pontozásos és írásbeli értékelések felhasználásával történik. A díj három évig érvényes, nyertese ez idő alatt jogosult a European Hospitality Quality (EHQ) minősítési rendszer elismerést jelző Q-logó és cím használatára, és a Magyar Turizmus Zrt. kiemelt együttműködési ajánlatainak igénybevételére. Indokolt esetben a díj visszavonható. Jelenleg 84 szálloda, 19 étterem, összesen 103 szolgáltató bejáratánál látható a tábla. Indokolt esetben a

 

Faragó Péter, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: a pályázati program célja a kis- és középvállalkozások, szolgáltatók minőségi munkájának segítése, és jobb piacra jutási lehetőség biztosítása számukra.

 

Christian de Barrin, a HOTREC (Szállodák és Vendéglátóhelyek Európai Szövetsége) vezérigazgatója elmondta, hogy az MT Zrt. programjában résztvevők száma évről-évre nő, ami elősegíti, hogy Magyarország minőségi úti cél legyen. A díjátadón az önkéntes jelentkezésen alapuló védjegyrendszer akkreditációját újabb öt évre, 2020-ig hosszabbította meg a HOTREC.

  

 


2014. évi díjazottak:


Új jelentkezők

Éttermek:

Haxen Király Étterem, Budapest

Ízlelő a családbarát étterem, Szekszárd

Tenkes Csárda, Csarnóta

Vadvirág Étterem, Kozárd

Szállodák:

Art Hotel Szeged, Szeged

Budapest Airport Hotel Stáció Wellness és Konferencia, Vecsés

Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont, Kecskemét

Kristály Imperial Hotel****& Esterházy Étterem, Tata

Wellness Hotel Katalin, Gyenesdiás


Megújító pályázók

Éttermek:

Borclub Étterem és Vinotéka, Mosonmagyaróvár

La Mareda Étterem, Győr

Tanyacsárda, Lajosmizse

Tercia Fertőendréd Étterem, Fertőendréd

Tercia Hubertus Étterem, Sopron

Tercia Kópháza Étterem, Kópháza

Szállodák:

Danubius Health Spa Resort Aqua, Hévíz

Danubius Health Spa Resort Bük, Bükfürdő

Danubius Health Spa Resort Hévíz, Hévíz

Globall Sport és Wellness Hotel, Telki

ibis Budapest Centrum, Budapest

ibis Budapest City, Budapest

Mercure Budapest Buda, Budapest

Mercure Budapest Duna, Budapest

Mercure Budapest Korona, Budapest

Mercure Budapest Metropol, Budapest

Novotel Szeged, Szeged

Novotel Székesfehárvár, Székesfehérvár

Opera Garden Hotel & Apartments, Budapest

Sofitel Budapest Chain Bridge Hotel, Budapest

Spirit Hotel Thermal SPA, Sárvár

Szalajka Liget Hotel és Apartmanházak, Szilvásvárad

Kapcsolódó cikkek:
NGM: A turizmus minőségérzékeny ágazat

 

Cikkajánló