2014-ben 31 szolgáltató - 21 szálláshely és 10 vendéglátóhely érdemelte ki a Magyar Turizmus Minőségi díjat, amelyet ünnepélyes keretek között kedden vehettek át a nyertesek.
Az átadón Glattfelder Béla gazdaságszabályozásért felelős államtitkár kiemelte: erősíteni kell a magyar turizmusban a minőségre törekvést az ágazat rekordteljesítményének fenntartásához, mert a nemzetközi verseny is egyre nagyobb kihívások elé állítja a szolgáltatókat. Épp ezért nagy szükség van a minőség fenntartására, megújítására, amelynek egyik módja a Magyar Turizmus Minőségi díj.
A pályázatot évente egyszer hirdeti meg a Magyar Turizmus Zrt. A jelentkezők önkéntesen, pályázati díj befizetésével vesznek részt a megmérettetésen. Egy pályázatot kell benyújtaniuk, amelynek alapdokumentuma egy több száz kérdést tartalmazó önértékelő lista. A szakemberek inkognitóban kezdik meg a jelentkezők helyszíni vizsgálatát, majd kilétük felfedése után megkezdik a vendégek számára láthatatlan területek áttekintését. Az értékelés és a döntéshozatal - amelyet egy szakmai grémium végez - a látogatások tapasztalatai alapján a pontozásos és írásbeli értékelések felhasználásával történik. A díj három évig érvényes, nyertese ez idő alatt jogosult a European Hospitality Quality (EHQ) minősítési rendszer elismerést jelző Q-logó és cím használatára, és a Magyar Turizmus Zrt. kiemelt együttműködési ajánlatainak igénybevételére. Indokolt esetben a díj visszavonható. Jelenleg 84 szálloda, 19 étterem, összesen 103 szolgáltató bejáratánál látható a tábla. Indokolt esetben a
Christian de Barrin, a HOTREC (Szállodák és Vendéglátóhelyek Európai Szövetsége) vezérigazgatója elmondta, hogy az MT Zrt. programjában résztvevők száma évről-évre nő, ami elősegíti, hogy Magyarország minőségi úti cél legyen. A díjátadón az önkéntes jelentkezésen alapuló védjegyrendszer akkreditációját újabb öt évre, 2020-ig hosszabbította meg a HOTREC.
2014. évi díjazottak:
Új jelentkezők
Éttermek:
Haxen Király Étterem, Budapest
Ízlelő a családbarát étterem, Szekszárd
Tenkes Csárda, Csarnóta
Vadvirág Étterem, Kozárd
Szállodák:
Art Hotel Szeged, Szeged
Budapest Airport Hotel Stáció Wellness és Konferencia, Vecsés
Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont, Kecskemét
Kristály Imperial Hotel****& Esterházy Étterem, Tata
Wellness Hotel Katalin, Gyenesdiás
Megújító pályázók
Éttermek:
Borclub Étterem és Vinotéka, Mosonmagyaróvár
La Mareda Étterem, Győr
Tanyacsárda, Lajosmizse
Tercia Fertőendréd Étterem, Fertőendréd
Tercia Hubertus Étterem, Sopron
Tercia Kópháza Étterem, Kópháza
Szállodák:
Danubius Health Spa Resort Aqua, Hévíz
Danubius Health Spa Resort Bük, Bükfürdő
Danubius Health Spa Resort Hévíz, Hévíz
Globall Sport és Wellness Hotel, Telki
ibis Budapest Centrum, Budapest
ibis Budapest City, Budapest
Mercure Budapest Buda, Budapest
Mercure Budapest Duna, Budapest
Mercure Budapest Korona, Budapest
Mercure Budapest Metropol, Budapest
Novotel Szeged, Szeged
Novotel Székesfehárvár, Székesfehérvár
Opera Garden Hotel & Apartments, Budapest
Sofitel Budapest Chain Bridge Hotel, Budapest
Spirit Hotel Thermal SPA, Sárvár
Szalajka Liget Hotel és Apartmanházak, Szilvásvárad
Kapcsolódó cikkek:
NGM: A turizmus minőségérzékeny ágazat