A Magyar Kerékpárosklub adatai szerint Budapesten hétvégén a biciklis forgalomszámlálók több helyen is rekordot döntöttek.
Normál napi rekordok dőltek meg szombaton több budapesti biciklis mérőponton is, az egész városban érezhető a kerékpáros forgalom növekedése – olvasható a Magyar Kerékpárosklub közleményében. Csak egy napon, a 2018-as I bike Budapest felvonuláson bicikliztek többen a Bem rakparti és Árpád hídi kerékpárszámlálók felett, amikor a 25 000 fős felvonulás érintette ezeket a pontokat.
A szervezet szerint az adatok bizonyítják: sokkal több budapesti ülne kerékpárra, ha több kerékpársáv lenne.
Az autós- és tömegközlekedés drámai visszaesésével ellentétben a kerékpáros forgalom megmaradt, sőt nőhetett is Budapesten. Sokan felismerhették, hogy biciklin védettebbek a fertőzésektől, az autózásnál pedig egészségesebb és olcsóbb megoldással parkolóhelyet sem kell keresni.
A budai rakparton és az Árpád hídon vezető kerékpárút a legnépszerűbb, ugyanakkor a Hungária körúti és a Csepelre vezető Weiss Manfréd úti kerékpárúton is nőtt a biciklis forgalom.
A Bem rakparton szombaton több mint 6000-en, az Árpád hídon mintegy 3800-an tekertek.
Az új biciklisávok közül a Bartók Béla úti a legnépszerűbb: a Dunát a Kelenföldi pályaudvarral összekötő bringasávon hétköznap már többen (pénteken kb. 3600-an) kerékpároztak, mint az Árpád hídon vagy a Múzeum körúton.
A Nagykörúton vezető biciklisáv hétköznapi forgalma 1600-ra becsülhető az Oktogonnál.


Mint írják, az utóbbi hetek bizonyítják a reprezentatív kutatások adatait, melyek szerint a budapestiek többségének elérhető megoldás a bicikli, csak az autóforgalomban nem mertek elindulni. Ezért a kerékpáros fejlesztések folytatására van szükség.
Az újonnan bringára ülőknek pedig ezen oldalon gyűjtött össze néhány jó tanácsot a szervezet.
Forrás: Magyar Kerékpárosklub