Idén újraindult a népszerű Bringázz a munkába! nevű kampány. Regisztrálj te is, gyűjtsd a kilométereket, és hajts rá nyereményekre!
A Magyar Kerékpárosklub által 2007-ben elindított, több ezer embert megmozgató Bringázz a munkába! (Bam!) nevű kampány május 14-én reggel ismét kezdetét vette. Az országos program célja felhívni a figyelmet arra, hogy a kerékpár nem csupán sport- vagy szabadidős alkalmatosság, hanem gyors, költséghatékony és környezetkímélő közlekedési eszköz is, ami legfőképp a városi munkába járás kiváló alternatívája. Idén a kampányhoz csatlakozók egy 4 millió forint összdíjazású nyereményjátékban is részt vesznek.
A Madách téren tartott kampánynyitó rendezvényen a Magyar Kerékpárosklub és a kampányt támogató Nemzeti Fejlesztési Minisztérium munkatársai mutatták be a négy év szünet után megújult formában visszatérő Bringázz a munkába!-kampányt. Az eseményen a résztvevők nekik tetsző bringákat is választhattak, hogy kipróbálják, milyen lenne biciklivel munkába menni.
A kampányt a Magyar Kerékpárosklub elnöke, Kürti Gábor nyitotta meg: A lakásajtótól az irodáig nagyon gyorsan el lehet érni várakozás, dugóban araszolás és parkolóhely keresés nélkül is - emelte ki, továbbá azt is hozzá tette, az elmúlt években rengeteget lépett előre a hazai kerékpárkultúra, de még mindig van hová fejlődni.
Cégeknek is megéri ösztönözni a dolgozókat, hogy kerékpárral járjanak munkába - mondta Kürti Gábor, és kutatásokra hivatkozva kiemelte, hogy egészségesebb, kevesebbet hiányzó, jobb hangulatú munkatársakat és vidámabb csapatokat nyerhet egy cég a bringázás erősítésével. Ha valaki kerékpáron érkezik a munkába, akkor 100 százalékról indul, felfrissülve érkezik a munkahelyére - mondta a klub elnöke, arra biztatva minden már kerékpározót, hogy alakítsanak munkahelyi csapatokat, és vonják be ismerőseiket a Bringázz a Munkába!-kampányba.
Köszöntőjében Révész Máriusz, a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos a megnövekedett autóforgalomra hívta fel a figyelmet: Az autóvásárlások száma rohamosan, a legutóbbi egy évben mintegy 39 százalékkal nőtt, ami gazdasági szempontból kedvező jelenség, azonban az élhetőbb és egészséges városok és települések kialakulását az olcsó és gyors kerékpározás elterjedése biztosíthatja. Jelenleg a fővárosi közlekedésben a biciklizők aránya 2,5 százalék, de a cél a 10 százalék lenne.
A kerékpározás megoldást jelenthet a városok közlekedési gondjaira, melyek Kürti Gábor szerint egyre súlyosabbá válhatnak. Egy év alatt annyi autó áll forgalomba Budapesten és környékén, amennyivel Hegyeshalomig fel lehetne tölteni az M1-es autópályát - mondta Kürti Gábor, hozzátéve, hogy két éven belül Budapest forgalma megbénulhat az autóktól. Azt szeretnénk elérni, hogy minél hamarabb lássa meg mindenki az autók ablakaiból, milyen gyorsan lehet kerékpárral közlekedni, és minden út alkalmassá is váljon erre.
A programnak vadonatúj honlapja, applikációja, Instagram-oldala van. A Bike Citizens app segítségével a résztvevők a regisztrációt követően egyénileg vagy csapatban dokumentálhatják a megtett kilométereket és a kerékpározással töltött napok számát. A korábbi kampányok során 6-8000 résztvevő bringázott munkába, de a szervezők nem titkolt szándéka, hogy idén több mint 10 000 embert csábítsanak nyeregbe. A megtett utazásaikat mobilappon mérő résztvevők között 4 millió forint értékben sorsolnak ki értékes nyereményeket. A játékban többek közt elektromos és hagyományos kerékpárokat, utazásokat, belépőket, vásárlási utalványokat, bringás kiegészítőket lehet nyerni.
A regisztrációról és a játékszabályokról részletesen a www.bringazzamunkaba.hu oldalon, vagy a kampány Facebook- és Instagram-felületén olvashatsz. A kampány 2018. május 14-től 2018. június 10-ig tart.