Budapest egyik népszerű látványossága május 2-ától június 3-áig nem közlekedik. A leállás a libegő szokásos karbantartási munkálatai miatt lesz, a tervezett nagy megújulásra ugyanis egyelőre még várni kell.
Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a tervek szerint a Zugligeti Libegőt majd lebontják, hogy a helyén egy új épülhessen, ami a mostani kétüléses helyett már négyszemélyes függőszékekkel közlekedik majd, és kerékpárok és sílécek szállítására is alkalmas lesz. Az új kötélpálya a tervek szerint 2022-re készült volna el, de úgy tűnik, a beruházás egyelőre csúszik.


A Zugliget Libegő egyébként 2020-ban volt 50 éves, bár gondolata már az 1930-as évek elején felvetődött, de aztán a háború miatt évtizedekre feledésbe merült. Az 1970-es átadás előtt pályázatot írtak ki a kötélpálya elnevezésére. A beérkezett javaslatok között nem egy furcsa és megmosolyogtató név is szerepelt, mint
Émelygő, Égi taliga, Fennleng, Függőszék, Puszivasút, Tájdrót vagy Villamos-szék.
A Libegő megnyitása és látványos sikere után több hasonló drótkötélpályát is szerettek volna a fővárosba, ahogy azt a Normafapark oldalán olvashatjuk. Terveztek egy pályát a Gellért-hegyre, egy 1820 méteres pálya vezetett volna Farkasrétről a Széchenyi-hegyre, a Hűvösvölgyből a Hármashatár-hegyet lehetett volna elérni egy 3120 méteres drótkötélpályán, innen pedig Óbudára lehetett volna tovább menni egy 2200 méter hosszú pályán.