Debrecen 1989-ben építette meg első kerékpárútját, s azóta fokozatosan fejlesztette a biciklisek közlekedését megkönnyítő úthálózatot, amelyet most egy uniós támogatásnak köszönhetően egységesítettek.
A város önkormányzata fontosnak tartotta, hogy a lakosság és az idelátogatók körében egyre népszerűbb kétkerekű közlekedést biztonságosabbá és kényelmesebbé tegye. Ennek egyik jelentős pillére a már meglevő, de nem egységes úthálózat összekötése volt.
A város kerékpárút-hálózata mintegy 80 kilométerre bővült
oA város Magyarország második legnagyobb és legnépesebb települése, egyben Hajdú-Bihar megye és a Debreceni járás székhelye.
Debrecen - eddigi történelmében - kétszer is az ország fővárosává vált.
Címerében is látható főnix madár a várost kétszer is pusztító tűzvészre és az abból való feléledésre utal.
Ezen cél eléréséhez a város közel félmilliárd forintot nyert a Kerékpáros turisztikai úthálózat és szolgáltatás fejlesztése Debrecenben elnevezésű, ÉAOP-2.1.1/A.I-12-2012-0137 kódszámú pályázat keretében. A már meglevő kerékpárútszakaszokat úgy kötötték össze, hogy a város főbb turisztikai látnivalói könnyedén megközelíthetők legyenek, tovább segítsék a szabadidős kerékpározást, valamint biztonságosabbá tegyék a bringával való közlekedést.
Több helyszínen - összesen 9 szakaszon, közel 20 km hosszon - elválasztott rendszerű, valamint egyesített gyalog- és kerékpárút épült, továbbá kijelölték a kerékpározható útszakaszokat is. Ezekkel együtt a város kerékpárút-hálózata mintegy 80 kilométerre bővült.
Az újonnan kialakított utak és sávok mentén elérhető a Nagyerdei Stadion, vagy a felújított Békás-tó is
Az újonnan kialakított utak és sávok mentén így már könnyedén és biztonságosan gurulhatunk, például a város büszkeségének számító Nagyerdei Stadionhoz, amely a Natura 2000 védett terület része, és csodálatosan kialakított futópályájával, szökőkútjával is csábítja a turistákat. Elérhetjük a felújított Békás-tavat is, ahol különböző szabadidős programlehetőségek várják az érdeklődőket. A közbiztonságot az éjféltől hajnalig zárt kapuk, valamint térfigyelő kamerák és több ponton elhelyezett segélyhívók növelik.
Az új, egységes kerékpárút-hálózat mentén a tájékozódást kétnyelvű információs és orientációs táblák segítik majd, illetve számos pihenőhelyet is kialakítanak. A cívisváros jó úton halad, hogy hamarosan kerékpáros város néven emlegessük.