Mától működik a vasúti és buszos utazásokat egyetlen, felhasználóbarát felületen tervező, új weboldal. A régóta fejlesztett rendszer évtizedes lemaradást pótol, de még vannak apróbb hiányosságai.
Évek óta meglévő igényt elégít ki a MÁV-Start Zrt. és a Volán Egyesülés tavalyi együttműködési megállapodása alapján elindult integrált menetrendi kereső, amely az eddig is létező menetrendek.hu címen érhető el. A keresőben az indulási és érkezési pontok adatain kívül megtalálhatók az utazási és várakozási idők, az útvonal részletes térképe, valamint még a a célállomás időjárása is. Hasonló, bár bizonyos szempontból kevesebbet tudó kereső Szlovákiában évek óta működik.
A rendszer természetesen folyamatosan frissül, tehát a terelések és vágányfelújítások idején életbe lépő ideiglenes menetrendeket is ismeri.
Az OKT végpontjai közötti utazás az új rendszer szerint sem egyszerű - gyalogosan élvezetesebb!
A puding próbája
Gyorstesztünkben a rendszer jól működött asztali számítógépen és telefonon egyaránt, a hosszabb és rövidebb utazásoknál is, bár az egyik próbánál nem találta meg a leggyorsabb utat: Budapestről Badacsonytomajra szerettünk volna útvonalat tervezni hétvégére, a lehető legkorábbi érkezéssel, amit a 04.05-kor induló első vonat láttán inkább a legkorábbi, 5 óra utáni indulásra változtattunk. A rendszer a budapesti népligeti autóbusz-állomásról Hévízre induló távolsági buszt ajánlja, amelyik a 06.30-as indulása után 09.37-re érkezik a badacsonyi szőlők tövébe. Ez az átszállás hiánya miatt ugyan kényelmes, viszont a valóságban létezik egy 08.57-re érkező lehetőség is, amelyet a kereső nem ajánlott fel: ehhez Budapestről az 05.05-ös székesfehérvári személyvonattal kell indulni, ott a veszprémi vonatra, majd Pétfürdőn a reggeli Várpalota-Hévíz-autóbuszra áttszállva utazni.
A hasonló ellenőrzésekhez a keresőmező fölötti "Csak Volán-járatok" opció használatával van lehetőség, a vasúti utazások tervezéséhez pedig továbbra is használható a MÁV-Start Elvira nevű oldala, természetesen az eddigi, otthoni jegyvásárlási lehetőségekkel együtt.
Fontosabb hiányosság, hogy a minimális átszállási idő alapértelmezésben mindössze egy percre van állítva, tehát egy délre érkező járat mellett ugyanonnan 12.01-kor induló másik járatot már létező átszállási kapcsolatként tünteti fel. Ezt mindenképp ajánlott legalább 6-10 percre átállítani, amit a rendszer (tapasztalataink szerint) a böngéző bezárásáig jegyez meg.
Az üzemeltető mindenesetre várja a felhasználók észerevételeit, és folyamatosan beépíti azokat a szoftver működésébe.
Felhasználóbarát jövő
A fejlesztésben részt vevő szakemberek egyike, Vitézy Dávid, a közösségi közlekedés fejlesztését felügyelő egykori miniszteri biztos Facebook-oldalán közzétett véleménye szerint a következő lépés a helyi tömegközlekedéssel rendelkző városok menetrendi adatainak integrálása, illetve a teljes menetrendi adatbázis nyilvánossá tétele lehet. Az adatokhoz így a navigációs szoftverek fejlesztői is hozzáférnek, az okostelefonnal rendelkező felhasználók pedig akár útközben, egyszerű "innen ide" navigációval tervezhetnek utazást háztól házig. Ilyen lehetőség Budapesten belül 2011 óta létezik, Nyugat-Európában pedig ma már a távolsági közlekedésben is elterjedt.