Bringások értékelték a Balatoni Bringakörút állapotát, hatalmas az eltérés a déli és északi part szakaszai között.
2024-ben kérdőíves felmérést végzett a Magyar Kerékpárosklub, amelyben a kerékpárosok véleményére voltak kíváncsiak a Balatoni Bringakör állapota és közlekedésbiztonsága kapcsán.
A felmérés során a válaszadók 1-től 10-ig terjedő skálán értékelhették az adott települési szakasz útminőségét és biztonsági szintjét. Csak azokat a szakaszokat kérték értékelni, amelyeken a kitöltők az elmúlt egy-két évben személyesen jártak. A nagy válaszszámnak köszönhetően az eredmények jól tükrözik a felhasználók tapasztalatait – olvasható a Magyar Kerékpárosklub weboldalán.
Az eredmények alapján kijelenthető, hogy jelentős eltérések vannak a Balaton déli és északi partján futó bringaszakaszai között.
Míg a felhasználók szerint a déli parton megfelelő a burkolat, a közlekedésbiztonság kielégítő,
azaz a bringások folyamatosan tudnak haladni a kerékpársávokon vagy az alacsony forgalmú közutakon, és kevésbé jellemzőek az úthibák, addig az északi szakaszok komoly kritikát kaptak. Az északi parton a bringásoknak gyakran szűk és rossz minőségű szakaszokkal kell megküzdeniük, sok helyen van kátyú és gyökérfelnyomódás, amely emiatt nagyon balesetveszélyes. Sokak szerint az északi part sok helyen következetlenül vezeti a kerékpárosokat települési utcákon és meredek emelkedőkön, jelentősen megnövelve a távolságot és a szintkülönbséget.
A felmérés alapján a legjobb állapotú szakaszoknak Szántód, Balatonföldvár és Aszófő bringaútjait tartják a kerékpárosok.


A legélesebb kritikákat a Tihany és Balatonfüred közötti szakasz kapta.
Ezen a szakaszon rengeteg a gyökérfelnyomódás, sok a kátyú, olykor 50 cm szélesen repedt a út, ráadásul eleve nagyon keskeny a bringaút, a Balaton-parti bástyák miatt tele van éles kanyarokkal az amúgy egyenes szakasz. Ráadásul a Balaton-körút talán legforgalmasabb része ez, amelyet nemcsak bringások, hanem rolleresek, gyalogosok és futók is használnak, emiatt rendkívül veszélyes, sötétben pedig még inkább, hiszen nincs kivilágítva, és az országúti autók fényszórói elvakítják a kerékpárosokat.


A Magyar Kerékpárosklub és partnerei immár több mint egy évtizede dolgoznak a Balatoni Bringakörút fejlesztéséért, és ennek a munkának a része ez a kérdőív is, amelyet kétévente terveznek kitöltetni. Remélik, hogy a mostani eredmények ösztönzik az önkormányzatokat és a döntéshozókat arra, hogy nagyobb figyelmet fordítsanak a fejlesztésekre és karbantartásra.