Befejeződött a pályakarbantartás a Széll Kálmán tér és a Széchenyi-hegy között, így november 20-tól ismét teljes vonalon jár a fogaskerekű.
A fővárosi fogaskerekű vonalán idén ősszel folytatódott az elmúlt években megkezdett pályafelújítás. Ennek során kicserélték a talpfákat, illetve megtörtént az ágyazatpótlás és a vágányszabályozás is. November 20-tól, szombattól pedig ismét zakatol a „Fogas” a Széchenyi-hegy végállomás és a Városmajor között – olvasható a BKK oldalán.
A budapesti fogaskerekű nemcsak a hegyvidéki kirándulóforgalom lebonyolítására hivatott, hanem a környék lakói közül is sokan használják. Ezért egész évben, kora reggeltől késő estig menetrend szerint közlekedik, a vonalon a BKK díjszabása érvényes.
- 3,7 km hosszú vonalon, több mint 37 000 foggal a pályában közlekedik
- A két végállomás (Városmajor, Széchenyi-hegy) között 315 méter szintemelkedést tesz meg, amely majdnem eléri az Eiffel-torony 324 méteres magasságát
- Egy átlagos szerelvény évente 24 000-27 000 km-t zakatol
- Maximális sebessége hegymenetben 30 km/h, lefelé a lejtő meredekségétől függően 20-25 km/h
- Egy fogaskeréken 22 fog van
- Egy szerelvényen 3 fogaskerék és 16 normál kerék van
- Évente kb. 800 liter hajtóműolajat cserélnek a járműveken
- Egy szerelvény áramfogyasztása 1 év alatt kb. 80 MWh
- Menetrend szerint 365 napot üzemel
- A forgalmas napokon kb. 150 alkalommal köszönnek egymásnak a szembe találkozó szerelvények vezetői