2016. június 2-át a Börzsöny és a kisvasutak rajongói biztosan jegyezni fogják. Hivatalosan is megindult ugyanis a forgalom az újjáépült Márianosztra-Nagyirtáspuszta-vonalon. Az Ipoly Erdő Zrt. nemcsak a hiányzó 7 km hosszú erdei vasutat újította fel, hanem annak kiszolgálóinfrastruktúráját is fejlesztette.
A 7 km-es pályaszakasz vonalvezetése, szintemelkedése, lejtése, tájesztétikai értéke kuriózumnak számít a hazai, de bátran mondhatjuk, hogy az európai kisvasutas kínálatban is.
Az átadóünnepségre Nagyirtás állomáson került sor, ahol köszöntőt mondott Kiss László, az Ipoly Erdő Zrt. vezérigazgatója, Harrach Péter országgyűlési képviselő, valamint Nagy István földművelésügyi miniszterhelyettes.
Az első vonatszerelvényt Berki Zoltán meneszthette, az a lelkes térképész és természetjáró, aki hosszú évtizedek óta küzd azért, hogy ezen a vonalon is megindulhasson a személyszállítás, illetve létrejöhessen Magyarország leghosszabb fővonalú hegyvidéki erdei vasútvonala.
A Transzbörzsöny kisvasút igazi kuriózum lett from Turista Magazin on Vimeo.
A rendezvény különösen népszerű volt. Az ünnepélyes átadó vendégei és az érdeklődő természetjárók ezen a napon már a kisvasúti kocsikban élvezhették az utazást az új szakaszon. Az üzemeltetők valamennyi szerelvényüket és mozdonyukat szolgálatba állították, hogy a hatalmas tömeg eljuthasson Nagyirtáspusztáról Márianosztrára, majd onnan vissza a kiindulási ponthoz, ahol egy tál gulyással mindenkit megvendégeltek ezen a napon.
Kapcsolódó cikkek:
ÍGY HÓDÍTOTTA MEG A BÖRZSÖNYT A KISVASÚT
ILYEN HOSSZAN MÉG NEM ROBOGHATTÁL A BÖRZSÖNYBEN
A TRANSZBÖRZSÖNY VASÚT MENETRENDJÉT ITT OLVASHATOD