A Királyréti Erdei Vasút teljes hosszában megújult, és a zajcsökkentésre is hangsúlyt fektettek.
Ha nem kezdték volna meg a kisvasutak felújítását, sorra be kellett volna zárni őket balesetveszély miatt – írja az MTI a kisvasutak átadója kapcsán. A Királyréti Erdei Vasút 10 kilométeres pályaszakaszán végig új beton keresztaljakra cserélték a régi talpfákat, felújították a peronokat, a vízelvezető rendszert, a hidakat és a váltókat. Emellett Kismaros és Szokolya településeken a zajterhelés csökkentésére zajcsökkentő betéteket helyeztek el. A kisvasutak kormányzati támogatásból újultak meg.


A Börzsönyben több fejlesztés történt az elmúlt évtizedben: megépült a csóványosi kilátó, a királyréti kiránduló központ, a Toronyalja pálos emlékhely, a várhegy kilátó, valamint tanösvények, parkolóhelyek, pihenőhelyek és játszóterek.