Országnépszerűsítő kampányt indít Németországban a Magyar Turizmus Zrt.

Az utóbbi tíz év legnagyobb szabású tavaszi országnépszerűsítő kampányát indítja el a német piacon a Magyar Turizmus Zrt.

Szerző:
MTI
Fotó:
Heather Cowper
Heather Cowper
Norberto
Gulyás Attila
2014. április 7.

Az utóbbi tíz év legnagyobb szabású tavaszi országnépszerűsítő kampányát indítja el a német piacon a Magyar Turizmus Zrt.

A Németországból érkező magyarországi vendégforgalom jelentősen bővült 2013-ban a német utazásszervező társaságoknál. A legjelentősebb német utaztatók 5-10 százalék körüli növekedést értek el éves szinten. Ezért az idén tavasszal, amikor a legtöbb német eldönti, hogy hol tölti az éves szabadságát, számos cég kiemelten kezeli Magyarországot és a kelet-közép európai régiót, mert további növekedést vár a térségtől.

 


 

Halászbástya

 

Az egyik vezető utazásszervező, a DerTour például az értékesítő hálózata számára készített 2014-es katalógusban a kelet-közép európai régiót mutatja be, és a több tízezer példányban megjelent kiadvány címoldalára Magyarországot emelte - mondta az MTI-nek Mezősi Csilla, a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviseletének vezetője, hangsúlyozva, hogy a társaság a német szakmából kiinduló törekvésekhez kapcsolódva indítja el kampányát, amely az egészségturizmustól az ifjúsági turizmusig valamennyi területre kiterjed.

 

Németország a magyar idegenforgalom első számú küldőpiaca, évente több mint 2 millió vendégéjszakát töltenek el a német vendégek Magyarországon. A német piac jelentőségét mutatja, hogy egyedül akkora forgalmat generál, mint a rangsor második, harmadik és negyedik helyezettje együttvéve - mutatott rá a szakember.

 

 

Révfülöp


A tavaszi kampány egyik központi eleme a német egységfolyamat meghatározó fordulataként számon tartott magyarországi határnyitás 25. évfordulója. Ezért "Magyarország akkor és ma" címmel külön promóciót is szerveztek. A vasfüggöny leomlására emlékeztető és az ország újrafelfedezésére ösztönző reklámok vezető közéleti hírportálokon - köztük a Die Welt, a Der Spiegel és a Stern online kiadásaiban - jelennek meg és Németország keleti tartományainak kultúra és politika iránt érdeklődő olvasóit célozzák meg.
 

Az MT a kampánynak ebben a részében együttműködik a német fővárosban működő magyar nagykövetséggel és a Balassi Intézet berlini kulturális intézetével (CHB) is. A Berlin központjában, a legfőbb turisztikai látványosságként ismert Brandenburgi kapunál álló követségi épület kirakataiban például minden este korabeli filmek idézik fel a határnyitás napjait, aktuális turizmus spotokkal Magyarországra irányítva a helyiek és a berlini városnézésre érkező látogatók figyelmét - mondta Mezősi Csilla.

A hagyományos termékek mellett egyre fontosabb a német ifjúság megszólítása is, amiben kiemelkedő a Sziget fesztivál szerepe - tette hozzá, hangsúlyozva: gyors felfutást jelez, hogy tavaly az egy évvel korábbihoz képest 25 százalékkal több hetijegy kelt el a fesztiválra a német piacon, az idén pedig jórészt az aktív marketingmunka eredményeként már január végére több hetijegyet adtak el, mint tavaly egész évben.
Az értékesítést az MT és a Sziget németországi PR-cégének közös nyereményakciója is ösztönzi, vezető német zenei lapok Facebook-oldalán még hónapokig fut a kampány, amelyben keretében az érdeklődők saját "Szigetes történetükkel" versenyezhetnek a jegyekért - mondta az MT képviseletvezetője.

 

 

Sziget fesztivál


A digitális világ lehetőségeit aknázza ki a német nyelvterület legnagyobb nyaralóház-közvetítő cégével, a Novasollal közösen indított Google Adwords kampány is, amelynek célja a tavalyi 5 százalékos, és az idén márciusig regisztrált újabb 8 százalékos növekedés további ösztönzése - fejtette ki a szakember.
Az egészségturizmusban az MT az idén új módszerekkel és új üzenettel - a Fájdalomcsökkentő vakáció (Urlaub vom Schmerz) jelszóval - jelentkezik. A nemzeti turisztikai szervezet a legnagyobb német regionális lapban, a naponta 400 ezer példányban megjelenő WAZ-ban telefonos információs kampányt indított, és egyebek mellett egy német egészségbiztosító társasággal együttműködve a német biztosítással igénybe vehető magyarországi kezelésekről is tájékoztatja az érdeklődőket.
 

A KSH adatfelvétele ugyan nem terjed ki a dunai hajóutakon résztvevő turistákra, de ez a szegmens egyre bővül, és az utazásszervezők adatai alapján már most évi 300-500 ezer külföldi vendégéjszakát jelent a magyar idegenforgalomnak. Ezért az MT szorosabbra fűzi a szálakat a hajótársaságokkal, és elsősorban arra törekszik, hogy a Vigadó, a Várbazár, a Zeneakadémia vagy éppen az Erkel Színház felújítása révén mind szélesebb budapesti kulturális turisztikai lehetőségekre irányítsa a figyelmet. Ezt szolgálja a prémium kategória piacvezetőjével, az Arosa társasággal folytatott együttműködés is, amelynek keretében az idén új hajót avató cég a klasszikus zene témája köré szervezett dunai utat indít, s sajtóútnak a budapesti programját már közösen szervezik - mondta Mezősi Csilla.

 


 

Az Arosa társaság hajói régóta ismert vendégek Budapesten

 

Az MT a kulturális turizmust egy sor más területen is erősíti a német piacon, elsősorban a Budapesti Tavaszi Fesztivál (BTF) promóciójával. A január óta számos médiamegjelenés népszerűsíti a fesztivált, több tekintélyes lapban, köztük a Die Weltben és a Frankfurter Allgemeine Zeitungban hirdetéseket is közöltek, a Germanwings légitársasággal pedig akciót szerveztek, amelynek révén a törzsutasok duplán kapnak törzsutaspontot, ha a BTF idejére foglalnak jegyet a budapesti járatokra - mondta az MT németországi képviseletvezetője.

 

Cikkajánló