Összegyűjtöttük a legfontosabb kerékpáros fejlesztéseket

Megújul a Balatoni Bringakör, kerékpárúton tekerhetünk a fővárosból a Velencei-tóig és végre körbeér a bringás útvonal a Tisza-tó körül.

Szerző:
Turista Magazin
Abelovszky Tamás
2020. január 31.

Megújul a Balatoni Bringakör, kerékpárúton tekerhetünk a fővárosból a Velencei-tóig és végre körbeér a bringás útvonal a Tisza-tó körül.

Kezdjük a leglátványosabb fejlesztésekkel, és vegyük sorra, mit terveznek aszfaltba önteni 2020-ban! Nagyon sokan nagyon várják már a Balatoni Bringakör felújítását – és mi tagadás, rá is fér a hatalmas leterheltségű, nyáron kimagaslóan népszerű útvonalra egy alapos rekonstrukció. A keskeny, rossz állapotú bringautak, az elhasználódott fahidak, a rossz táblázások akár még balesetveszélyesek is lehetnek - ezeken az állapotokon azonban nem lehet varázsütésre javítani. 2019-ben összesen 42 km hosszban történtek beavatkozások, az úgynevezett nem engedélyköteles szakaszokon (ebből ki lehet találni, hogy itt volt a legegyszerűbb hozzálátni a munkához). Ez egyfelől azt jelenti, hogy a Balatoni Bringakör egyötödét már felújították, másfelől persze még a négyötöde hátravan a munkának. Várhatóan 2023-ra készül el a legnagyobb tavunk körüli bringaút teljes rekonstrukciója, ami lehetőség szerint a kerékpárút 3 méteres szélesítésével is együtt fog járni.

A másik nagy tavunk, a Tisza-tó sem maradhat ki a fejlesztésekből, ráadásul itt igazán látványos beruházás zajlik: új kerékpároshíd és kerékpárút épül Tiszafüred és Poroszló között. Az első hídelemet már tavaly augusztusban beemelték a helyére, így már most is megcsodálható teljes valójában, és természetesen a többi szakaszon is serényen dolgoznak, hogy idén nyáron már ne a 33-as főúton kelljen tekernie annak, aki szeretné megkerülni a Tisza-tavat. Ezzel teljesen körbetekerhetővé válik a tó, a családosoknak, amatőr túrázóknak sem kell többé tartaniuk a forgalmas útszakasztól. Ez minden bizonnyal legalább akkora hatással lesz a kerékpártúrázók életére, mint az a pár évvel ezelőtti intézkedés, amikor a gátakon próbálták – sikerrel – visszafogni a gépjárműforgalmat. Idén nyáron már minden bizonnyal az új hídon lehet tekerni Poroszlótól Tiszafüredig, így érdemes felvenni az úti célok közé a Tisza-tavi kört.

A harmadik népszerű állóvízünk sem maradhat ki a jóból – igaz, itt a fejlesztés nem a parton történik (bár néhol kétségkívül ráférne a kerékpárútvonalra), hanem a Velencei-tó megközelíthetősége fog javulni azzal, hogy megkezdődik a Budapest–Balaton-bringaút építése a fővárost Velencével összekötő szakaszon. Jövőre tehát már el lehet kerülni a zsúfolt vonatokat vagy a forgalmas 7-es utat, persze ez egy kis többletenergia befektetésével fog járni, már csak azért is, mert Etyek irányából dimbes-dombos úton lehet majd megközelíteni Velencét. Mindenesetre ezzel a fejlesztéssel egy újabb útvonal kínálja magát a Budapestről induló túrázóknak is, amelynek segítségével az agglomerációban futó forgalmas utakat elkerülve lehet majd kiszökni a városból bringával. A Biatorbágy, Etyek, Gyúró, Tordas, Pázmánd, Nadap és Sukoró közötti nyomvonal hosszabb ugyan, mint ami a térképre nézve adná magát, de például Biatorbágyig vonattal utazva lehet kicsit csalni a távból.


A kerékpárutak fejlesztéséről szóló teljes cikkünk a napokban megjelent februári számunkban olvasható. A legújabb magazinunkat itt tudod megvásárolni, illetve ide kattintva igényelhetsz éves előfizetést.


Cikkajánló