Több mint 221 ezren utaztak az ÉSZAKERDŐ Zrt. Lillafüredi Állami Erdei Vasútján tavaly, 25 ezerrel többen, mint 2013-ban.
Az elmúlt évtized legjobb eredményével büszkélkedhetnek Lillafüreden. Joggal, hiszen közel negyedmillió utast szállítottak. Tavaly októberben hatévnyi üzemszünet után különvonatokat indítottak a mahócai szárnyvonalra is.
2014-ben volt Herman Ottó halálának századik évfordulója. Ebből az alkalomból az ÉSZAKERDŐ Zrt. egyedülálló módon egy hazánkban gyártott Mk48-as típusú mozdony tematikus felmatricázásával tisztelgett a nagyszerű tudós emléke előtt. Országunk első kisvasúti emlékmozdonyán a megjelent motívumokat egy ötletpályázaton választották ki. A rendezvények közül kiemelkedett a Diósgyőri Mikulásvonat, amely minden előzetes várakozást felülmúlt. A háromhetes programsorozaton az utasok száma átlépte a húszezret, hasonlóra még nem volt példa a Mikulásvonat 12 éves történetében - foglalta össze az elmúlt év legfontosabb tudnivalóit Mátrai Imre, üzemigazgató.
Érkezés Lillafüred állomásra
Az ÉSZAKERDŐ Zrt. Pálházi Állami Erdei Vasútján utazók száma megközelítette a 34 ezret tavaly, ez több mint 3500-al jobb a 2013-as eredménynél. Az elmúlt évben a korábban elkezdett korszerűsítési program részeként elvégeztük két C-50-es dízelmozdony karbantartását. A mozdonyoknál az eredeti állapotot szerették volna felidézni, ezért zöld, piros, sárga és fekete színekre festették őket. Éjszakai fotóvonatozás, country szerelvény, szarvasbőgés hallgatás, Mikulásvonat - csak néhány a rendezvények közül, amelyek mind szépszámú utast hoztak - mondta Buday Péter, a Hegyközi Erdészeti Igazgatóság vezetője.
Korábbi cikkeink:
Indul az idei év első különvonata Mahócára
Miskolcon is csatlakoztak a Herman Ottó Emlékévhez
A Mikulás birodalmába visz a Pálházi kisvasút