Egy friss kutatás szerint az amerikaiak és a kínaiak többsége nem tartja férfiasnak a környezettudatos életmódot. Kíváncsiak lettünk, mi, magyarok, hogyan gondolkodunk erről. Szavazz te is!
A kutatás szerint a környezettudatosság és a nőiesség valamiképpen összefügg az emberek gondolkodásában, mivel a férfiak és a nők is hajlamosak azt gondolni, hogy a környezetbarát termékek, a környezettudatos viselkedés és vásárlás is nőies - írja az MTI. A felmérésben több mint kétezer embert, nőket és férfiakat vegyesen kérdeztek meg az Egyesült Államokból és Kínából.
Kiderült, hogy például egy műanyag zacskó helyett vászontáskával vásárló személy a többség szemében nőies jelenség. Ez a sztereotípia akadályozza, hogy a férfiak környezetbarát termékeket használjanak vagy környezettudatos viselkedési formákat vegyenek át.
A kutatók szerint a probléma megoldása az lehet, ha a környezettudatos termékeket férfiasabb színekkel, képekkel és betűtípusokkal reklámozzák.
Neked mi a véleményed? (A szavazás teljesen anonim.)
Kapcsolódó cikkeink:
Karácsonyi díszek, egyenesen a kertből
A család, amely nem termel szemetet