Tovább bővül az országos kerékpárút-hálózat

A kormány döntése alapján a közeljövőben 11 szakaszon közel 70 kilométernyi kerékpárút épülhet az országban. A tervek szerint a 2019-es nyári szezonra már bringázhatunk is rajta. 

Szerző:
mti / magyarepitok.hu
Fotó:
123rf.com
2018. január 12.

A kormány döntése alapján a közeljövőben 11 szakaszon közel 70 kilométernyi kerékpárút épülhet az országban. A tervek szerint a 2019-es nyári szezonra már bringázhatunk is rajta. 

 

A hazai kerékpárutak építésére idén 3,6 milliárd forint áll rendelkezésre jelentette be Révész Máriusz, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztosa. Ezzel a már engedéllyel rendelkező kerékpárutak kivitelezése el is kezdődhet, és 11 szakaszon mintegy 67,5 kilométernyi új kerékpárút épülhet meg. Az új szakaszok kiegészítik a már meglévő létesítményeket, s az eddigi nyugat-magyarországi túlsúllyal szemben most több északi, keleti és Pest megyei beruházás kapott támogatást:

 

Debrecen - Látóképi-tó: A tervezett kerékpárút a 33-as út mellett vezet majd, hiányzó szakaszt pótolva. Elérhető lesz általa Balmazújváros és a tervezett Hortobágyi Nemzeti Parkhoz vezető kerékpárút, és részét képezi a tervezett EuroVelo14 nemzetközi kerékpáros túraútvonalnak is.
Esztergom - Esztergom kertváros: a Mária Valéria-hídtól a Palatinus-tóig, az EuroVelo6-hoz csatlakozva
Tata - Baj: megépül a hiányzó, 1,5 km-es szakasz a tatai ökoturisztikai központig, és csatlakozik az országos és a SacraVelo útvonalhoz.
Hatvan - Apc: elérhetővé válik a Mátra északi oldala
Eger - Egerszalók: megépítésével el lehet majd jutni az egerszalóki fürdőig, szintén az EuroVelo14 része.
Tiszatelek - Dombrád: a Rakamaz - Dombrád szakasz a Tokaj - Tiszabecs útvonal része. A fejlesztés ezen ütemében a töltéskorona és töltést keresztező rámpák stabilizálása történik meg, ezáltal a Tisza gátja kerékpározhatóvá válik.
Tószeg - Szolnok: a töltéskorona és a töltést keresztező rámpák stabilizálása
Pomáz - Szentendre: a Dera-patak mentén, annak töltésén, a 1112. számú főút északi oldalán, az EuroVelo6-hoz csatlakozva.
Fót: az országos hálózathoz csatlakozó fóti kerékpárút fejlesztése.
Ipolydamásd: A Duna bal partján futó EuroVelo6 Szob - Ipolydamásd hiányzó szakasza, amely megteremti a kapcsolatot a szlovák oldallal, mert Ipolydamásd és Helemba között híd is épül 2020-ig.
Ráckeve - Szigetbecse - Makád: az árvízvédelmi szakaszon belül 12,4 km hosszan a Gyálai rámpa és a Ráckeve belterület között, a töltés koronáján jön létre.

 

 

A tervek szerint a közbeszerzéseket követően indulhat az építkezés, a 2019-es nyári szezonra már használni lehet az új kerékpárutakat.

 

A kormánybiztos arról is beszámolt, hogy 300 millió forint támogatást kapott számos engedélyezési szintű kerékpárútterv elkészítése is. Többek között az alábbi útvonalak tervezése indulhat el:
• Tata - Agostyán - Tarján (19 km)
• Tarján - Héreg - Bajót (22 km)
• Oroszlány - Majk - Várgesztes - Vérteskozma - Csákvár - Nadap (36 km)
• Zagyva menti kerékpárút
• Rákos-patak menti kerékpárút
• az EuroVelo14 hiányzó szakaszai
• az EuroVelo Budapest - Mohács közötti hiányzó szakaszainak tervezése.

 

Kapcsolódó cikkeink:

Új szakaszokkal bővül Zala megye kerékpárút-hálózata

344 kilométer bringaút épül ki Szlovénia és Magyarország között
 

Cikkajánló