Szeptember 2-tól a kényelmes kirándulók számára is alkalmas időben induló vonatpárral bővül a Győr-Veszprém vasútvonal menetrendje. A Cuha-szurdokban is sűrűsödik a közlekedés.
Hazánk legnagyobb kisvasútja, a normál nyomközű Győr-Veszprém vasútvonal Magas-Bakonyon átvezető szakasza eddig hétvégén csak délről, a veszprémi megszeszékhelyről volt kényelmesen elérhető, a Győrből indulók kora reggeli, vagy késő délelőtti indulások közül választhattak. Ebben jelent kedvező változást a szeptember 2-án életbe lépő menetrendváltozás, ami egy új szerelvényfordulót hoz be Győr irányából.
Az új vonat a kényelmes kirándulók számára is alkalmas időben, 09.22-kor indul Győrből, és 10.48-kor érkezik Zircre, ahonnan 15.38-kor indul vissza a megyeszékhely felé. Azonban a szerelvény déli órái sem maradnak kihasználatlanok: egy új betétjáratot teljesít Zircről Bakonyszentlászlóra, majd vissza, a délutáni zirci érkezéséhez autóbuszos csatlakozásokkal Bakonynána, Bakonybél, Bakonyoszlop és Veszprém felé is.
Az új közlekedési renddel tavasztól őszig megvalósul a régóta várt, egész napos, irányonként két óránkénti ütemes vonatközlekedés a természetjárók közt méltán népszerű Cuha-völgyben. Az új járatokat idén ősszel október 23-ig lehet majd igénybe venni, az ősz végi, téli időszakban azonban nem közlekednek: 2018-ban március 15-étől indulnak újra.
A Bakonyvasút Szövetség által szerkesztett egyszerűsített menetrend
Ezzel együtt a Bakonyszentlászlóról hétfőtől csütörtökig 14.56-kor Győrbe induló személyvonat megszűnik, cserébe a munkanapokon Veszprémből 15.07-kor, hétvégén Bakonyszentlászlóról 16.17-kor Győrbe induló személyvonat október 23-ig hétvégéken az új szerelvényfordulónak köszönhetően már Zircből indul észak felé.
Kerékpárszállító és különkocsi, valamint különvonat természetesen továbbra is igényelhető a MÁV-Start Zrt. értékesítőinél.
A 19. század végén épült Győr-Veszprém vasútvonal hazánk egyik leglátványosabb vonalvezetésű vasúti pályája. A Bakonyon, Zircen és Pannonhalmán át kanyarogva, négy alagúton és számos kisebb völgyhídon halad át, miközben több mint 400 méteres magasságba kapaszkodik, számos népszerű kirándulóhelyet érint, keresztezi az Országos Kéktúra útvonalát, és kiindulópontja a Közép-Dunántúli Piros vándorútnak is. A pálya és műtárgyai 2011 óta műemléki védelem alatt állnak. A vasút ügyének leglekesebb támogatója a Bakonyvasút Szövetség, akiknek többek közt az új menetrend kialakításában is jelentős szerepük volt.
Kapcsolódó cikkeink:
A Bakony-járók paradicsoma - Cuha-völgy
Az este, amikor a Cuha-völgy fehérbe öltözött