December 11-én lépett életbe a MÁV-Volán-csoport új, 2022/23-as menetrendje, ezért utazás előtt mindenképpen érdemes tájékozódni a járatok indulási idejéről.
A változások a Mátrába igyekvő túrázóknak jó híreket tartogatnak, ugyanis Mátra InterRégió elnevezéssel egy új, óránként közlekedő, közvetlen járat is közlekedik ezentúl Budapest és Gyöngyös között. A Mátra InterRégió járataihoz igazodóan Gyöngyösön rendszeres buszos csatlakozást ad a Volánbusz a Mátra és a Mátraalja felé, így a kedvelt hegyvidéki kirándulóközpontok elérését is gyakrabban biztosítja Budapestről, Gödöllőről és Hatvanból is ez a lehetőség.
A Budapest és Miskolc között közlekedő InterCity-k a menetrendváltástól megállnak Hatvanban, közvetlen eljutás biztosítva ezzel a fővárosba és Miskolcra. Főként az utasforgalom szempontjából kiemelt napszakokban pedig a hatvani, gyöngyösi vonalon is forgalomba állnak KISS emeletes motorvonatok.
Vác és Aszód között új vonatok állnak forgalomba, ezzel a 77-es vonalon 2009 óta szünetelő személyszállítás december 11-től újraindult. Az új menetrend szerint a Nyugati pályaudvar és Debrecen között pedig új Cívis InterRégió vonatok közlekednek óránként korszerű FLIRT motorvonatokkal.
Dinamikusan nő az utasforgalom a Budapest környéki elővárosi vonalakon, ezért az utasigényekhez igazodva hétköznap az esti órákban és hétvégén napközben a legnagyobb utasforgalmú elővárosi vonalakon sűrűbben közlekednek a vonatok a menetrendváltástól, félórás követés lesz a 60 perces helyett.
A távolsági közlekedésben is növekednek az utasszámok, és egyre nagyobb igény van arra, hogy a szokásos este 6-7 óra körüli utolsó vonatoknál később is haza lehessen jutni a vidéki nagyvárosokból Budapestre vagy a szomszédos nagyvárosba, illetve fordítva. Így az ősszel már bevezetett Budapest és Szeged közötti InterCity-üzemidőbővítés után most a főváros és Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Eger között, valamint a Balaton felé is meghosszabbodik az üzemidő.
További részletekért látogassatok el a MÁV-Volán-csoport oldalára ide kattintva.