Végre szabályos lehet a nem dinamós lámpa, akár villogó funkcióban is. Küllőprizma helyett fényvisszaverő gumiabroncsot is nyugodt lélekkel használhatunk, ha elfogadják a tervezetet.
A kormány honlapján megjelent tervezet legtöbb új szabálya a kerékpárok világítását módosítja. Jelenleg csak a hátsó világításnak kell olyannak lennie, hogy azt tiszta időben 150 méteres távolságból látni lehessen. Az új előírás ezt kötelezővé teszi az első lámpára is.
Az első- és a hátsó lámpa "elhelyezhető" a hajtó személyen is. Ez, illetve a rögzített lámpa villogó üzemmódú is lehet. A villogás frekvenciája - a percenkénti felvillanások száma - 120 és 200 közé kell, hogy essen. Ha utánfutót vontat a kerékpár, akkor csak az egyik lámpája villoghat, míg "normál" esetben az első és a hátsó lámpánál is megengedett a villogó üzemmód.
A tervezet megkülönbözteti a dinamós és az elemes - önálló energiaforrású - lámpákat. A dinamós változatnál együtt kell be- és kikapcsolhatónak lenni az első és a hátsó lámpának.
A láthatóság eszközei a küllőprizmák is. Ezek helyett alkalmazható lesz fehér fényvisszaverő körgyűrű is a gumiabroncsokon.
A gyerekülést a két kerék-tengely közé, a hosszanti középvonalban kell elhelyezni. A vezető háta mögött - a csomagtartóhoz rögzítve, vagy annak a helyén - külön feltételekkel helyezhető el a gyerekülés. Ezek a feltételek: a gyereket az ülésben tartó heveder tegye lehetetlenné azt, hogy abból a gyerek ki tudjon bújni, illetve az ülés lábtartója akadályozza meg azt, hogy a gyerek lába a kerékhez érhessen. A gyerekülés, illetve annak tartozékai nem lehetnek összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetve az azzal együtt forduló szerkezettel.